Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Blog | יעוץ אטסי | קורס אטסי | לירן וויס
top of page
  • תמונת הסופר/תלירן וויס

עודכן: 10 באוג׳ 2019


בהמשך לגל השדרוגים באטסי ( מערכת הmarketing , אלגוריתם מנוע החיפש של etsy, שדות חדשים בדפי המוצר, מערכת עריכה משוכללת) הוסיפו לנו גם מערכת הזמנות מעודכנת,

השינוי העיקרי הוא מתיחת פנים וגרסה מודרנית יותר של המערכת

יש אפשרות גם להציג את סטטוס ההזמנה.

ההצעה להתנסות תופיע לך כבר בכניסה למערכת הorders


אחרי שנלחץ על try the new experience

נעבור למסך ההזמנות


נתקדם הלאה

נראה שניתן לעדכן (למוכר/ת בלבד) את מצב ההזמנה, לדוגמא: בתהליך/ ממתין לתגובת הקונה/ מוכן למשלוח


תצוגת הסטטוסים נוחה וידידותית ומאפשרת סינון לפי זמני המשלוח


נלחץ על ההזמנה הרלוונטית, נראה שהיא עולה, נכין את ההזמנה


נסמן כ:

mark as completed


etsy - liran weiss לירן וויס

נלחץ על  הכפתור הכתום

מזמין אותך להתנסות במערכת, להתרגל לשינוי.

אטסי משפרים את כלי העבודה עבור המוכרות והחנויות

מאחל לנו שימוש מאסיבי במערכת ההזמנות

לירן

187 צפיות0 תגובות
  • תמונת הסופר/תלירן וויס

עודכן: 10 באוג׳ 2019


רובנו חוששים מהעתקות, מגניבת עין ומהפרת זכויות היוצרים.

הכנו דגם, עבדנו עליו לילות כימים (כן- עבדנו בלילות כאילו הם ימים),

צילמנו, כתבנו טקסטים- העלנו אותו למכירה.

ועכשיו הוא חשוף לכל, הוא נתון להשראה ולהעתקה.

מה ניתן לעשות?

אז מבחינה אישית אוכל לומר שחוויתי העתקות וזה לא נעים, חוויתי העתקות של פריטים, של פוסטים, של קורסים ועוד.

אם מעתיקים ממני סימן שאני עושה משהו טוב, אם לוקחים ממני רעיונות- אני המקור, חשוב לזכור זאת.

אכן, פריט שעולה לרשת חשוף לשכפול או לגניבת עין, בחלק מהמקרים יש מה לעשות בנידון, לא תמיד זה פרקטי או משתלם כלכלית.

על מנת לקבל מידע משפטי, פניתי לעו"ד גבריאל בנטוב, שאותו הכרתי בקבוצת האטסי שלי.


הכנו מספר שאלות ותשובות שישפכו אור לגבי התחום:

מה זה זכויות יוצרים?

זו הגנה משפטית על יצירות מקוריות בכדי לעודד ולטפח יצירתיות.

מהי יצירה מקורית?

אין הגדרה מדוייקת מבחינה משפטית, לשיקול דעת בית המשפט. אך יצירה מקורית יכולה להיות משהו שונה בפרט קטן בלבד

הפרת זכויות יוצרים באטסי

ישנם יוצרים שגולשים בחנויות של אחרים ושואבים השראה מאמנים אחרים. במצב כזה יכול להיות שהם מפרים זכות יוצרים. דוגמה להפרת זכות יוצרים:

1.מכירת הדפס של דיסני על חולצה. אם אין לך רישיון למכור את ההדפס את מפרה זכות יוצרים.

2.העתקת תוכן שלם לטובת הליסטים שלך בחנות.

שמירה על זכויות היוצרים מפני חנויות אטסי אחרות

כאשר מזהים הפרה של מוכרים אחרים באטסי, ניתן לדווח לאטסי והם עשויים לחסום לאותו משתמש את החשבון או החנות. זה עובד גם הפוך, לכן לא מומלץ לכם להפר זכויות יוצרים של אחר כי אז מסתכנים בסגירת או השהיית החנות.

יש הרבה הפרות קטנות באטסי, כלומר:

מוצר שמפר זכות יוצרים נמכר בכמויות קטנות יחסית. במצב כזה ולאחר שפניתם לאטסי ולא עזר. לכאורה המסלול של תביעה משפטית הוא פתוח אבל הוא פחות כדאי. ניתן לפנות לעורך דין ויש כאלו שיעבדו על בסיס הצלחה וכל שנשאר לכם לשלם בהתחלה זה אגרות לבית המשפט ולאחר מכן להתחלק עם העורך דין בסכום הזכייה. זאת בהנחה שיש את מי לתבוע והמדינה בו הוא פועל מכבדת את זכויות היוצרים.

שמירה על הזכויות שלכם מפני מפעלים בסין

רוב ההפרות הגדולות מתבצעות על ידי מפעלים סיניים אשר מייצרים חיקויים של מוצרים מאטסי ואתרים אחרים. כמות הייצור היא גדולה וההפרה היא משמעותית בסדר הגודל שלה. יתרה מכך ,המפעלים הסינים עובדים עם הרבה דוגמיות ולא משתלם להם לרשום באופן מסודר את הזכויות שלהם בשוק האמריקאי. לכן קשה מאוד להגיע ולתבוע את המפעל הסיני. מה גם שהממשלה הסינית לא אוכפת באופן יסודי הפרות מסוג זה ולכן הפרות על ידי סינים קשה למגרם ולפעול נגדם.

האם ניתן לתבוע את אטסי במקרה כזה?

מכיוון שאטסי היא מפעילה פסיבית של המערכת ולא יוצרת התוכן יש לה הגנה של safe harbor והמחוקק בארה"ב נתן לחברות מהסוג של אטסי הגנה להמשיך להתקיים ולא מטיל עליה אחראית על הפרות ובתמורה היה עליה להטמיע מערכת דיווח נאותה להפרת זכויות יוצרים.

היוצרים צריכים לפקח על היצירות שלהם ולבדוק הפרות.

אטסי מורידים פריטים שהפרו זכויות על פי בקשת החנות שממנה הועתקה היצירה וכן אטסי סוגרים חנויות לשיקולם.

לחילופין, אם יש לכם ספק אם אתם מפרים זכויות כדאי שתתייעצו עם עורך דין כדי שלא תעמדו במצב של סגירת החנות.

איך תגנו על היצירות שלכם

ניתן לרשום את היצירות שלכם ברשם סימני המסחר או בכל דרך אחרת אפשרית, תלוי ביצירה שלכם. כך תזכו להגנה רחבה יותר ואפשרויות הפעולה שלכם יהיו רבים יותר. אמנם התהליך ארוך ויקר יותר אך לעיתים משתלם.

האם משתלם לי על כל טבעת מעוצבת לרשום זכות יוצרים או מדגם?

ראשית על זכויות יוצרים יש לכם באופן אוטומטי הגנה מעצם זה שיצרתם טבעת מקורית ויחודית ונתתם לה ביטוי מוחשי בעולם הפיזי. בעניין המדגם שבעצם יכול להגן בצורה חזקה יותר על העתקה של הצורה והעיצוב הייחודי של הטבעת. במקרה כזה ההליך רישום הוא יקר והוא שונה ממדינה ומדינה או בין אזור לאזור. אם הייתם מתרכזים באזור מאוד מסוים בעולם כמו ארה"ב בלבד או אוסטרליה אז היה ניתן לשקול לרשום את הטבעת כמדגם. אך כיוון שהמכירות באטסי הן גלובאליות ויתרה מזאת יש לכם עשרות אם לא מאות סוגים של עיצובים של טבעות אז לא משתלם להגן על כל אחד מהעיצובים. יש צורך בתקציב גדול מאוד בכדי להגן על הקניין הרוחני שלכם.

חברות כמו קוקה קולה לא מגינות בכל מקום בעולם על המותג שלהם. למשל עד לא מזמן עזה לא היה יעד שהגנו עליו כי לא היה חוק מספיק יציב בנושא וכי המכירות היו יחסית קטנות בשביל סדר גודל של חברה כמו קוקה קולה.

האם הטקסטים שניסחתם בתיאור המוצר מוגנים?

כן, במידה והטקסט ייחודי בניסוח שלו, בצורה, בסידור הנתונים ובמראה אז יש הגנה טבעית של זכויות יוצרים.

כן, במידה ויש מוכר אחר שהעתיק פסקאות שלמות AS IS מהמוצר שלך לחנות שלו אז אפשר לפנות כפי שתיארנו במאמר זה בכדי שיפסיק ויוריד את הטקסט המועתק ויתרה מכך, במידה ואפשר לתבוע.

כן, במידה ויש לכם מאגר של פריטים המוצגים בדרך מסויימת אז לפי ס' 4(ב) לחוק זכויות היוצרים קובע כי אם הבחירה בנתונים המאוגדים בו וצורת הסידור שלהם נעשו באופן מקורי או במקרה אחר ההגנה של זכויות היוצרים חלה על צורת הביטוי נוסח וסידור הדברים.

כך לדוגמה אתר של שהשוואת מחירים שמציג על ידי טבלה נתונים של חבילות שונות לסלולר או לטלוויזיה.

לא יכול אתר אחר לבוא ולהעתיק את התוכן AS IS כי יש משמעות לסידור לתקצור של המידע וצורת הצגתו המיוחדת והמובנית. לגביי הפרטים היבשים כמו המחיר, סוג הממיר או החומרים מהם הוא עשוי אין על הגנה על כך כי זה עניין שבעובדה.

אם לקחתי ממישהו אחר את תיאור המוצר, האם זו עילה לתביעה?

במידה והמידע מוגן בזכויות יוצרים ואותו אדם יכול לתעד את הפרת זכויות היוצרים והוא מעוניין לתבוע אז כן, הנכם חשופים לתביעה. סכומי התביעה בארץ על כל הפרה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

מומלץ לשים לב מה אתם לוקחים מחנויות אחרות, אל תעתיקו משפטים שלמים אלא קחו השראה בלבד או רעיונות לאיך לתאר את המוצר.

יתרה מזאת, יש מקרים בהם נעשית בדיקה מעמקיה יותר ובקשה מהמותג הראשי לאישור בשימוש של מונח מסוים ששגור במותג הראשי כמו "גרבר". אותו אדם ביקש מגרבר אישור רשמי להשתמש במילה onesie. "גרבר" השיבה לו בחיוב ויותר מכך נתנה לו הוראות לגבי הצגת התמונות בחנות שאין צורך לשים את המותג בתמונה.

הנה קישור להתכתבות בפורום בנושא.

מקרה נוסף הוא חסימת מכירה על ידי FOX את כובע ה FIREFLY באטסי.

ניתן לראות שזכויות יוצרים באטסי זה לא משחק ילדים ואכן יש אכיפה רצינית בנושא.

אם נתתי קרדיט וכתבתי שהמוצר בהשראת המוצר המקורי, זה חוקי?

אם לקחתי דמות מוכרת כמו "הלו קיטי" וייצרתי מוצר בהשראת הדמות כמו צמיד. יש הגנה גם על דמויות מפורסמות אשר מוגנות על ידי רישום הדמות שלהם כמו hello kitty, נסגרות חנויות שמוכרות שרשראות עם החתול החמוד.

לא מספיק לתת קרדיט אלא יש צורך באישור מפורש ובכתב מבעלי הזכות לשימוש בזכויות שלהם כפי שהנכם משתמשים בו בחנות שלכם.

איך לא לפגוע בזכויות יוצרים של אחרים.

כדאי לבדוק היטב את השוק לפני שנכנסים עם מוצר. שימו לב מי המתחרה ומה הגודל שלו, שימו לב לאן אתם שואפים. אם אתם שואפים להיות עסק גדול ,קחו בחשבון שאם נפר זכויות של מישהו אחר הוא יגן על עצמו בייחוד כשהוא עסק גדול בעצמו.

האם ניתן להגן על קבצים שלי מהפצה מסחרית?

ראשית, רצוי לרשום בחנות שלכם שיש איסור מוחלט להפצה מסחרית. שנית, במידה והינכם רואים הפצה של הקובץ PDF , PNG או כל פורמט שלכם- אתם בהחלט רוצים לפנות לבעל האתר למחוק, למי שמפרסם את היצירות שלכם ולהסביר לו שהוא מפר זכות יוצרים שלכם ותנאי הרישיון בהם נמכרה לו עבודתכם.

אם ההפצה פוגעת לכם במכירות ובמוניטין אז שווה לשקול לפנות לעו"ד שישגר מכתב רשמי ויפעל בכדי למגר בהקדם את התופעה. יתרה מכך, יש טכנולוגיות שמאפשרות מעקב אחר ההפצה של הקובץ שלכם ובכך למנוע או לפחות לתעד את ההפצה הלא חוקית.

האם צריך מדיניות פרטיות או תקנון בחנות אטסי או אתר פרטי?

בשני המקרים רצוי תקנון כיוון שאם יש לכם להשלים תנאים שאטסי החסירו שווה לעשות זאת בחנות האטסי שלכם. כמו למשל שיש חשש לפער בין הגוונים באתר למה שיקבלו בפועל. כמובן על אחת כמה וכמה באתר פרטי משלכם בו תקנון ומדיניות פרטיות הם חובה ולעיתים חברות האשראי דורשות זאת.

*פרטים נוספים לגבי מדיניות \ הפרת זכויות \ תקנונים לאתרים בארץ ובעולם תוכלו למצוא באתר של עו"ד גבריאל בנטוב

1,115 צפיות0 תגובות
  • תמונת הסופר/תלירן וויס

עודכן: 10 באוג׳ 2019


הנה חלפה לה תקופת החגים ,

זמן מצויין להתכונן לוולנטיין החל ב 14.02

החג מתאפיין באהבה, בהבעת אהבה לבני זוג וליקירי ליבנו ואף לעצמנו אנו,

ריח השוקולד באוויר והרבה לבבות

הנה הסבר על החג מתוך ויקיפדיה


פתחנו לוח פינטרסט משותף בנושא ,הנה הלינק: https://pin.it/iklt6uvfbyrn6j

ההצטרפות חופשית על ידי בקשה + FOLLOW ללוח זה.

מעבר לכך, הנה מספר טיפים שחילצתי ממאמר מתוך אטסי:

https://www.etsy.com/seller-handbook/article/2018-valentines-day-shopping-trends/241249780904

כבר באמצע ינואר הלקוחות מתארגנים לקניות , מצפים לזמן הכנה מהיר של המוצרים ואריזות מתנה , חלק מהקניות הן לפינוק עצמי, חלק מתייחס להעצמה נשית, חלק מהקניות הן במגמה חורפית – כירבוליות, מחממים, פיג'מות וכו'

בסדנה הקרובה נמפה את עונה זאת וכן את אלגוריתם החיפוש החדש של אטסי, את העבודה הסוציאלית ( רמז- אינסטוש) ועוד


הנה לינק להרשמה:

לירן וויס


345 צפיות0 תגובות
bottom of page