• לירן וויס

כאשר נרצה לשלוח חבילות לחו"ל במשלוחי בלדרות (הווה אומר - DHL,FEDEX,UPS וכו') מחיר המשלוח יהיה תלוי הן ביעד, הן במשקל החבילה והן בנפח שלה.

חישוב המשקל הפחי חשוב לנו בעיקר אם האריזות שלנו גדולות ותופסות שטח. כעיקרון חברות משלוחים גם שוקלות את הפריט וגם עושות את חישוב המשקרל הניפחי ואנו נשלם את הגבוה מבין השניים.


החישוב הנפחי בנוי מאורך החבילהX רוחב החבילה X עומק החבילה לחלק ל5000



בסרטון מטה ניתן לראות דוגמאות לחישוב משקל נפחי


מעבר לכך, ישנה אפשרות לצמצום עלויות משלוח על ידי קונסולידציה- או בעברית- איחוד משלוחים.

נוציא מהארץ חבילה אחת שתכיל בתוכה כמה חבילות קטנות לניו יורק לדוגמא ושם החבילה הגדולה תפתח ותפוצל לחבילות קטנות במשלוחים בנים ארציים בארה"ב

שיטה זו יכולה לחסוך עשרות אחוזים בכל משלוחץ גם על כך הרחבנו בסרטון מטה


ההקלטה כאן היא של וובינר שערכתי עם גל ברוך מפאטצ'י, סטארטאפ שמתחבר לאתר הסחר שלך או לחנות האטסי שלך ויודע להתממשק גם לחברות השילוח.


ישנה אפשרות גם למשלוחים פנים ארציים ללא התחייבות למינימום משלוחים


ישנה הטבה בלינק השותפים שלי שמקנה 10$ במתנה למשלוח הראשון עם fetchy

הנה הלינק להרשמה https://www.fetchy.net/?p=467552

צפיה מהנה


כמו כן, הנה מחירון המשלוחים הפנים ארציים של פאטצ'י


Price list
.pdf
Download PDF • 1.75MB


***** מזמין אותך להתכונן איתנו- או בפגישה אישית, או בקורס etsy pro קורס מתקדם לחנויות שרוצות לקפוץ לשלב הבא עם ליווי שלי


שיהיו לך המון מכירות

לירן

#אטסימתקדמים #מכירותבאטסי #כמהחנויותשישבאטסי #טיפיםלאטסי #לירןאטסי #מדריךאטסי #אטסיישראל #אטסיבעברית #אטסיניהולחנות #אטסיפלוס #etsy #etsytips #etsyקורס #liranweiss #איךמוכריםבאטסי #אתראטסי #בלוגאטסי #פרסונליזציהבאטסי #קורסאטסיבמחשב #קורסאטסיפרונטלי #אטסימשלוחחינם #freeshipping

42 צפיות0 תגובות
  • לירן וויס

איך מתמודדים עם העתקה באטסי?

לעיתים נפגוש את היצירה שלנו עם הצילום שלנו בחנות אחרת. איך זה קורה?

העתקה.

האם זה בסדר? לא

האם ניתן לדווח על חנות אטסי שמעתיקה ממני מוצרים? בהחלט כן.


הקלות הבלתי נסבלת של העתקות וחיקויים ביחד עם היכולות הטכנולוגיות ואפליקציות העריכה גורמות להצפה של העתקות.

נתחיל בצד החיובי- אם מעתיקים ממך- סימן שיש לך משהו טוב ביד. מציע תמיד להיות בצד היוצר ולהכין את הדבר הבא, את היצירה באה והרעיון החדשני הבא.

מעתיקנים תמיד יהיו , המרחב האינטרנטי הוא כה גדול וכמעט ואין אפשרות לעקוב ולמצוא את כל ההעתקים וגם אם נצליח היום להסיר מוצר שלנו מאתר כלשהו- אין ערובה לכך שמחר לא יצוץ אתר אחר.


ברוב זירות המסחר קל ופשוט לדווח על העתקת מוצר. אטסי מאפשרים לנו תהליך

"Report this item to Etsy"

בכל פריט נמצא הכפתור הנ"ל שמאפשרא תחילת דיווח לאטסי על בעיה בפריט.



השלב הבא הוא לבחור סיבה לדיווח

אחריו יש לקחת בחשבון שאם מדובר בהעתקה- אטסי מתייחסים לזה כמשו חמור ומזהירים אותנו מדיווח שווא ומובילים אותנו לכאן : https://www.etsy.com/legal/ip שזהו הסבר של אטסי על זכויות יוצרים.


משם נוכל להתחיל תהליך דיווח דרך הקישור הזה:

https://www.etsy.com/legal/ip/report


יש לקחת בחשבון שברוב המקרים אין בידך מסמך של זכויות יוצרים\ סימן רשום\ פטנט על המוצר ולכן לא בטוח שלאטסי יהיה אינטרסט להתערב בכך.


ניתן גם להכנס לקישור הנ"ל ולפנות לאטסי בפניה לשירות הלקוחות:

https://help.etsy.com/hc/en-us/requests/new?ticket_form_id=360000108008#issue_account_harassment_discrimination

ההמלצה שלי עוד לפני כל פעולה מול אטסי – לעשות כמה פעולות יזומות:


1. לקחת צילומי מסך של כל ההפרות. של התמונות שהועתקו, של תאור המוצר, של הכותרות – כל העתקה שנעשתה

2. לפנות לבעל\ת החנות ולהזהיר אותה שתעדת את כל ההעתקות ואת הולכת לדווח לאטסי על כך אלא אם היא תסיר את כל הפריטים המועתקים תוך 48 שעות.

3. תכתבי שגם אי תגובה תגרום לך לדווח עליה לאטסי ולעורך הדין שלך על העתקה.

ברוב המקרים הפתרון הזה עובד נהדר- רוב המעתיקנים לא יירצו להסתבך – לא איתך ולא עם אטסי ולכן יסירו את הפריטים.

מה גם שההתכתבות בתוך אטסי מתועדת כך שאם אותה חנות תפנה לאטסי – תזכירי לה שאת פנית אליה ראשונה והיא זו שהעתיקה.


אטסי יכולים לבדוק את תאריך העלאת המוצר ועפ"י זה להבין מי העתיק ממי.

התהליך לעיתים לא נעים ואף מלחיץ אבל זה העסק שלך וזה המוניטין שלך ולכן זה בסדר גמור לעמוד על הרגליים האחוריות לשמור על חנות האטסי שלך.


אני מפריד כאן בין העתקה בוטה- כשחנות משתמשת בתמונות שלך לבין גניבת עין – שנראה לך שמישהי העתיקה ממך עיצוב- כי כל עוד לא עיגנת באופן חוקי את העיצוב- יהיה קשה מאוד להוכיח זאת




בעבר ערכתי וובינר על זכויות יוצרים באינטרנט עם עו"ד יעל קבילי

הנה ההקלטה





לסיכום, לעיתים מעתיקים מאיתנו, אם החלטנו למכור באונליין אז אנחנו חשופים לעולם כולו.

באטסי, באופן יחסי, כמות ההעתקות בין חנויות בתוך זירת המסחר היא קטנה.

יש לנו כלי דיווח ויש אפשרות לפנות לחנות המעתיקה באטסי ולבקש ממנה להסיר את הפריטים.

מנסיוני- רובן יסירו תוך שעות ספורות


***** מזמין אותך להתכונן איתנו- או בפגישה אישית, או בקורס etsy pro קורס מתקדם לחנויות שרוצות לקפוץ לשלב הבא עם ליווי שלי


שיהיו לך המון מכירות

לירן

#אטסימתקדמים #מכירותבאטסי #כמהחנויותשישבאטסי #טיפיםלאטסי #לירןאטסי #מדריךאטסי #אטסיישראל #אטסיבעברית #אטסיניהולחנות #אטסיפלוס #etsy #etsytips #etsyקורס #liranweiss #איךמוכריםבאטסי #אתראטסי #בלוגאטסי #פרסונליזציהבאטסי #קורסאטסיבמחשב #קורסאטסיפרונטלי #אטסימשלוחחינם #freeshipping

61 צפיות0 תגובות

בחנות שלך באטסי יש מספר מקומות לתמונות.יש חשיבות הן לגודל התמונה והן למשקלה .

מעבר לתמונות של פריט עצמו באטסי יש את הבאנר של החנות, תמונת הפרופיל, הלוגו, אודות,

וישנה גם אפשרות להעלות סרטוני וידאו


נתחיל בפריט עצמו בדף המכירה באטסי

כאשר מעלים פריט למכירה באטסי יש אפשרות לצרף עד 10 תמונות לדף המכירה

רצוי לצלם בכמה זויות, להראות פונקצונליות של הפריט ולתת ערך מוסף בכל תמונה ותמונה.

אין חובה לרקע לבן , תמונות אווירה הן תמונות מעולות לאטסי


ההמלצה של אטסי היא שהרזולוציה של התמונה תהיה לכל הפחות 2000X2000 פיקסלים ומשקל התמונה צריך להיות קטן מ10 מגה בייט



התמונה בדוגמה מעל היא איכותית עם רזולוציה של 3840X5760 פיקסלים וגודלה 4.33 מגה בייט


אם התמונה תהיה קטנה יותר מ2000 פיקסלים – היא תעלה אך נפגוש סימן קריאה צהוב על התמונה שמעיד שניתן היה להעלות תמונה ברזולוציה גבוהה יותר (אגב, בקיצור, הפיקסלים מייצגים את צפיפות הנקודות בתמונה- ככל שהמספר גדול יותר כך התמונה עשירה יותר)


במידה והתמונה ממש קטנה מבחינת רזולוציה (כמה עשרות פיקסלים) אז התמונה תעלה עם סימן קריאה אדום ואטסי לא יאשרו לנו להעלות את דף המכירה עם התמונה הזאת מכיוון שהיא תצא מגורענת ומטושטשת.


סיבה עיקרית לתמונה ברזולוציה נמוכה היא הורדת התמונה מהאתר הפרטי שלך או מהפייסבוק\ אינסטגרם מכיוון שברגע שהתמונה עולה לאתרים הללו – הם דוחסים את התמונה ומורידים רזולוציה,

כך שההמלצה שלי להעלות את התמונות ישירות מהמחשב האישי או הסמארטפון ולא להוריד מהאתר הפרטי ומשם להעלות לאטסי.


עוד סיבה לרזולוציה נמוכה היא שליחת התמונות במייל מבלי לשים לב שאישרת הקטנת רזולוציה (זו בדר"כ ברירת המחדל כאשר מעבירים תמונות במייל) .

ההמלצה שלי היא להעביר את התמונות בגודל המקורי.


האם ניתן להעלות תמונות אורך או רוחב באטסי?

כן, בהחלט, אין חובה להעלות תמונות ריבועיות

אך שימו לב, כאשר אנו מביטים על התמונות באטסי כמו בדוגמה מטה – כל התמונות נראות באותו גודל (כמעט ריבוע) שהיחס הוא 5 גובה על 4 רוחב.


למעשה, אטסי למציגים את התמונה הראשית של הפריטים שלנו באופן אחיד גם אם בחרנו לשים תמונת אורך או רוחב כתמונה ראשית ולכן עלול להיות מצב שנעלה תמונה של שרשרת ובתצוגה הראשית נראה את השרשרת ללא התליון (לחיצה על התמונה תוביל את הלקוחה לראות את התמונה במלואה)



אז מה עושים?

לכך יש 2 פתרונות:

1. לבחור כתמונה ראשית צילום שהמידות שלו הן 5:4 ואז התמונה תיכנס במלואה בדפי החיפוש באטסי

2. להשתמש בכפתור ה adjust thumbnail


בדף המכירה יש שדה שנקרא adjust thumbnail



והוא עוזר לנו לכוון את התמונה הראשית בדפי החיפוש, לחיצה עליו מאפשרת לנו למרכז ולהזיז את הנראות של התמונה הראשית בדפי החיפוש.


האם ניתן להעלות סרטון לפריט באטסי?

כן, ניתן, הסרטון צריך להיות במשקל של עד 100MB , רזולוציה מומלצת של 1080 פיקסלים

ואורך סרטון שנע בין 5-15 שניות

הסרטונים עולים ללא סאונד ומצטרפים לפריט כתמונה שניה


כל הצילומים הבאים הם של החנות עצמה ונמצאים תחת הקישור הזה: https://www.etsy.com/shop/me/edit


מה לגבי הבאנר?

אטסי מאפשרים לנו 2 גדלים לבאנר (או שידרוג לetsy plus על כך ארחיב בפוסט אחר)

באנר גדול – 1200X300 פיקסלים לפחות

או באנר קטן בגודל של 1200X160 פיקסלים לפחות שתופס פחות מקום במסך.





הבאנר הוא חלון הראווה, מציע להראות את אווירת החנות ואף להוסיף מילה או 2 ולהחליפו מידי פעם

(Summer sale / Free express shipping/ 25% off)


תמונת הפרופיל

גודל של 400X400 פיקסלים לפחות

לוגו (shop icon)

פיקסלים 500X500 לפחות


אודות החנות:

בשדה ה about באטסי יש מקום לשתול תמונות וסרטון וידאו. ההמלצה היא לא לשים פריטים למכירה אלא להציג את הסטודיו ואת האווירה של העסק שלך.

סרטון הוידאו בabout צריך להיות קטן מ 300MB ואפשר שיכיל קול/

כל אחת מחמש התמונות לפחות 760X468 פיקסלים.



לסיכום אציע לך להסתובב באטסי, לחוש את האווירה של הקטגוריה שלך

לראות את סגנון הצילום המתאים לך, את העיצוב של החנות והאווירה שהיא משדרת

בסופו של יום תמונה מוצלחת באטסי מוכרת הרבה, היא המשפיע העיקרי על כניסה לחנות שלך

שווה להשקיע בתמונות איכותיות באטסי.



רוצה להעלות רמה באטסי? אני מציע ליווי אישי שלי למשך שנה במחיר הוגן.

כל הפרטים כאן


233 צפיות0 תגובות
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
עקבו אחרינו: 
כל הזכויות שמורות ללירן וויס, מנכ"ל edealer