Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page
  • תמונת הסופר/ת: לירן וויס
    לירן וויס
  • 22 ביולי 2017
  • זמן קריאה 3 דקות

עודכן: 10 באוג׳ 2019


יש לך מוצר, הבנת שהעתיד נמצא באונליין, החלטת לעשות צעד ולחשוף ברשת את המוצר

אז מה עדיף?

נתחיל בהצגת ההבדלים בין אתר לזירת מכירה-

אתר הוא חנות אונליין שלך, שרכשת במיטב כספך או הקמת בחינם.

זירת מסחר היא מעין קניון וירטואלי, שבו את מקבלת חנות ויכולה למכור בה את המוצר שלך.

דוגמאות לזירות מכירה – אטסי, איביי, אמזון, מרמלדה

היתרונות לפתיחת אתר-זו סביבה שבה את שולטת, את מעצבת (או מי מטעמך) ואת קובעת את המדיניות.

את לא תלויה ברוב המקרים בעמלות.

יש לך יד חופשית על הנראות והתכנים. יש לך נוכחות אינטרנטית, נכס דיגיטלי משלך.

היתרונות בזירת המכירה- הקמת חנות במהירות ללא צורך במתכנת,

תנועה גדולה של לקוחות בקניון וזה היתרון האמיתי והמשמעותי ביותר- כמות תנועה אדירה לעומת אתר(2.2 מיליארד כניסות חודשיות לאמזון, מיליארד כניסות לאיביי, 200 מיליון כניסות לאטסי)

כמויות שלא חווים באתרים פרטיים, , הימצאות מהירה יחסית ברשת, עלויות הקמה אפסיות עד נמוכות ביחס לאתר,

סליקת כספים ללא מאמץ, סביבת עבודה בטוחה למוכרות, קל לתפעול, מערכות תמיכה של הזירה- קופונים, מערכות לקידום החנות, מעקב משלוחים ועוד.


חסרונות פתיחת אתר-

עלויות הקמה ברוב המקרים מגיעות לאלפי ועשרות אלפי שקלים, חלופות אחרות יחייבו אותך בתשלום חודשי ועמלות מכירה (לדוגמא- שופיפיי)

זמן רב מרגע ההחלטה עד שהאתר באוויר- לבנות אתר לוקח זמן .

אפיון אתר- לא בטוח שאת יודעת כיצד לאפיין אתר, בטח לא אם זה האתר הראשון שאת בונה. האם צריך שירות לקוחות, היכן למקם את ה"צרי קשר" , כיצד להטמיע קופונים ומערכת דיוור, כיצד ליצור מעקב משלוחים ומה צריך להיות בדף הראשי.

למעשה בעלות אתרים רבות מעידות שהן הקימו את האתר שלהן 3 פעמים לפחות עד שהגיעו לאתר האולטימטיווי מבחינתן.

תנועה- אחד החסרונות הבולטים בפתיחת אתר, מושקע ככל שיהיה , הוא התנועה, לאחר שהאתר נפתח, צריך לעבוד בכתיבת תכנים ,בעבודה אורגנית בפינטרסט ופייסבוק של העלאת תוכן עם הפנייה לאתר, בפתיחת דף עסקי , בקידומים ממומנים בגוגל אינסטגרם ופייסבוק על מנת להביא לקוחות לחנות.

חסרונות זירת המכירה-

את חנות בקניון, הלקוחות יכולות לעבור לחנויות אחרות בקלות, את כפופה לחוקי הזירה, את חשופה לפידבקים ומשובים של לקוחות שלא ניתנים להסרה (באתר שלך תוכלי להסיר ביקורות שליליות).רצץ של פידבקים שליליים עלולים לעצור את המכירות ואף לגרום לסגירת חשבון

עמלות- על כל עיסקה את משלמת עמלה לזירת המסחר (אטסי 3.5% , איביי 10% , אמזון 15%-25% ) על כל העלאת פריט ישנה עמלה (אטסי 20 סנט ל4 חודשים, איביי 30 סנט לחודש)

שינויים- מידי פעם זירת המסחר משנה פניה ואת תאלצי להתיישר לפי השינוי- זה יכול להיות בעמלות וזה יכול להיות בגודל התמונה וזה יכול להיות במנוע החיפוש.


אז מה עושים?

אם את מותג ידוע, העולם מכיר אותך, מחפשים אותך בגוגל – ברור שאתר הוא התשובה הנכונה.

לעומת זאת , אם את עדיין לא שם, קל יהיה להתחיל את הדרך בזירת המכירה, למעשה, לאחר כמה חודשים עם חנות בזירת מסחר כמו אטסי יהיה לך ידע רב על שוק האיקומרס ועל איך עובד המסחר האלקטרוני ואז תוכלי בקלות רבה יותר לאפיין לך אתר משל עצמך.

ומה עם שילוב?-

כן. נקודה.

ארצה לפגוש את הלקוחה שלי או יותר נכול לומר שארצה שהיא תפגוש אותי גם בזירת המסחר וגם באתר שלי.

נניח שלקוחה קנתה ממני בחנות האטסי שלי, אז אדאג לשלוח לה יחד עם הפריט גם כרטיס עם הנחה לקניה הבאה אצלי באתר ואף אכניס את הלקוחה לרשימת התפוצה שלי ואדוור אותה על מבצעים ועל קולקציות חדשות אצלי באתר.

עם הזמן יגדל מעגל הלקוחות והעוקבות שלי ואעביר אותן ככל שאוכל לאתר הפרטי שלי בעוד שזירת המסחר תהווה חלק נוסף ממקור ההכנסה ולא המקור הבלעדי.


ואם לקחת את העניינים לשלב הבא- אני בעד שילוב ואף מולטי צ'נלינג או אומניצ'אנלינג – שני הביטויים הנ"ל מתייחסים למכירה בכמה פלטפורמות במקביל.

הרי אם כבר הקמתי לי חנות בזירת מסחר, כתבתי טקסטים, עיצבתי לי לוגו, למה שלא אקח את המידע הזה ואשתמש בו בעוד אתרים וזירות, הרי בכל זירה יש לקוחות אחרות, הלקוחות של etsy הן לא הלקוחות של אמזון, כנ"ל לגבי איביי.

אפשר גם לתרגם לשפות נוספות את הטקסטים וכך להגיע ללקוחות נוספות בעולם. אפשר לפתוח כמה חנויות באותה זירה,

וואו יש כל כך הרבה אפשרויות אז מה להחליט?

ההחלטה הנכונה היא זאת שבחרת. לכי איתה.

התחילי בצעד אחד , המסע התחיל

לירן וויס

 
 
 
  • תמונת הסופר/ת: לירן וויס
    לירן וויס
  • 26 ביוני 2017
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 10 באוג׳ 2019


מה זה AB Testing ?


אז איך נוכל לישם זאת אצלנו בחנות האונליין, באטסי, איביי, אמזון?

ולמה לנו בכלל להשתמש בטכניקה זו?

לדוגמא, כאשר נרצה להעלות קמפיין בפייסבוק נבחר כמה מודעות, בעלות תוכן זהה אך עם תמונות שונות וניתן להן לרוץ מספר ימים ואז נמדוד את כמות ההקלקות- שזה בעצם ה ab testing .

משווים בין 2 או יותר אופציות שערכנו בהן שינוי יחיד.

כמובן שהמודעות שזכו למספר ההקלקות הרב ביותר הן אלו שנשאיר ואת אלו שהמירו פחות נסגור.


דוגמא נוספת, באטסי, ניקח פריט קיים, נעתיק אותו , ממש שיכפול, נשנה את התמונה הראשית ונבדוק בסטטיסטיקות מה סגנון הצילום שמשך יותר הקלקות.

ממליץ לחזור על הניסוי עם כמה פריטים בעלי אותו סגנון צילום.


דוגמא נוספת, היא להשאיר הפעם את הצילום אך להחליף את הטקסט. זאת אומרת, לבחון את תגובת הקהל ותגובת מנוע החיפוש לטקסטים.

אפשרות נוספת היא להפעיל קמפיין לכמה ימים ולבחון האם בעקבות הקמפיין הגיעה תנועה נוספת לחנות בהשוואה לתקופה המקבילה בה לא הרצנו קמפיין.


הניסוי הפשוט הזה שבסיסו הוא שינוי יחיד יוכל בהחלט לכוון אותנו לקחת החלטות ניהוליות ושיווקיות על החנות שלנו.

חשוב לא לערוך במקביל כמה ניסויים עם משתנים שונים כדי שנוכל להבין מה הביא לשינוי.

מוזמנות ומוזמנים לחלוק תובנות בנושא

לירן

לינק להרשמה לקורס אטסי

 
 
 
  • תמונת הסופר/ת: לירן וויס
    לירן וויס
  • 12 במאי 2017
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 10 באוג׳ 2019


הסטטיסטיקות באטסי הן כלי הניהול החזק ביותר של הפלטפורמה

סוחר באיביי או באמזון יכול רק לחלום על מידע כזה , מדויק ומפולח.

בסטטיסטיקות החדשות של etsy ניתן לראות את כמות הצפיות והביקורים בחנות לפי תאריכים ואפילו ברמה היומית, ניתן לראות מאילו מדינות הביטו על החנות, דרך אילו ביטויים מצאו אותי ומה הפריטים הנצפים ביותר.

מבט על אותם נתונים בהחלט יכול לכוון אותי כבעל חנות.לדוגמא אם אני מוכר שרשראות מלה ליוגה

וכתבתי בכותרות

yoga necklace , mala necklace, 108 beads necklace


בסטטיסטיקות אוכל לדעת מה הביטוי שהביא לי את מירב התנועה.

אח"כ אוכל גם לבדוק מה הפריט האהוב ביותר , מה הנצפה ביותר.

ואף אוכל לערוך AB TESTING - ולראות תוצאות בהמשך-

AB TESTING - הוא ניסוי בו לוקחים 2 מודעות זהות ועורכים באחת מהן שינוי ובמהלך תקופה מסוימת בודקים איך השינוי השפיע על כמות ההקלקות על הפריט

לדוגמא- אם אקח את אותה שרשרת ואשכפל את דף המכירה (LISTING ) ואשנה את התמונה הראשית בלבד

אתן לשני דפי המכירה לרוץ ובעוד כשבוע אראה על איזה דף הקליקו יותר וכך אבין איזה סגנון צילום מועדף על לקוחותי ( ממליץ לעשות זאת במקביל על כמה דפי מכירה כדי לקבל מובהקות)

בסטטיסטיקות אוכל אף לראות מאילו מדינות מגיעה אלי התנועה- כך שאם מלבד ארה"ב (שאמורה להוות 60% מהתנועה) אראה שיש תנועה גדולה באופן חריג- נניח 500 צפיות יומיות מארה"ב ועוד 350 צפיות מרוסיה- אבין שיש משהו במוצרים שלי שתואם לטעמן של המוסקוואיות .

מה אוכל לעשות עם נתון זה? לכתוב ברוסית.

באטסי יש אפשרות לתרגם דפי מכירה לשפה המקומית

(לגרמנית ,הולנדית, איטלקית, ספרדית, צרפתית, פורטוגזית רוסית ויפנית)

וכך אוכל לפנות לאותו קהל בשפה המקומית.


נקודה נוספת היא- מנין הגיעה התנועה- האם מetsy ? האם etsy app ? האם מפינטרסט או פייסבוק? נוכל לראות זאת בסטטיסטיקות- וכך להבין- האם הקמפיין בפייסבוק הביא לי תנועה לאטסי? האם העלאת פריטים לפינטרסט הובילה מתינינות חדשות לחנות שלי באטסי?

האם זה ששמתי את הלינק לחנות האטסי שלי בBIO של האינסטגרם הביא את העוקבות לETSY ?


הכל שם בSTATS

ואפילו ביטויים ורעיונות לפריטים למכירה, אטסי ממש נותנים לנו כאן רשימה של מה שהלקוחות שלי חיפשו


ואם אף נרצה לצלול לעומק ולהבין האם הלקוחות שלי מסתובבות בחנות או רק פוגשות את הפריט הראשון ואח"כ עוזבות- אוכל לדעת זאת ע"י הפעלת הסינון של VISIT ו VIEWS

VISIT – זה כמות המבקרות בחנות האטסי שלי

VIEWS – זו כמות הצפיות בדפים


כך שאם 40 לקוחות הסתובבו אצלי בחנות היום וצפו ב200 פריטים- זה יראה כ 40 visits ו200 views

והמסקנה לגבי הפעילות היא שבממוצע כל מבקרת בחנות שלי מביטה ב5 פריטים (200/40)

אם היחס הוא 1:1 או פחות מ1:2 זה אומר שרוב הלקוחות לא מסתובבות אצלי בחנות- בעצם רואות פריט אחד וממשיכות הלאה-

הייתי רוצה שלקוחות הETSY שלי ישארו אצלי בחנות- הן באות לקניון שנקרא אטסי- אני רוצה שהן ישארו אצלי בחנות. נסו להגדיל את היחס הזה- ע"י הפניה לפריטים נוספים- לפריטים משלימים, סקרנו את הלקוחות וגרמו להן להרגיש בנוח להסתובב אצלכן בחנות.

מציע לבדוק את הסטטיסטיקות מידי שבוע , לבחון האם שינוי שביצעתן אכן הניב צפיות ומכירות.

אסיים בכך שיש חנויות רבות שמייצרות לעצמן הכנסה נאה מאטסי, רוב סיפורי ההצלחה הן סיפורים של עבודה קשה, כשלונות קטנים בדרך, שהופכים לשיעורים לחיים, אטסי הוא אתר שמצריך תפעול, הסטטיסטיקות בהחלט יכולות לשפוך אור על עבודתנו.

זה הלינק לסטטיסטיקות החדשות http://www.etsy.com/opt-in/shop-stats

אשמח לתגובות והערות

לירן וויס

 
 
 
bottom of page