• לירן וויס

A\B TESTING

עודכן ב: 10 אוג 2019


מה זה AB Testing ?

מוויקיפדיה: בדיקת A/B (מבחן A/B) היא שיטה לבדיקת הקיים אל מול השינוי וקביעת הגרסה בעלת התוצאות החיוביות יותר.


אז איך נוכל לישם זאת אצלנו בחנות האונליין, באטסי, איביי, אמזון?

ולמה לנו בכלל להשתמש בטכניקה זו?

לדוגמא, כאשר נרצה להעלות קמפיין בפייסבוק נבחר כמה מודעות, בעלות תוכן זהה אך עם תמונות שונות וניתן להן לרוץ מספר ימים ואז נמדוד את כמות ההקלקות- שזה בעצם ה ab testing .

משווים בין 2 או יותר אופציות שערכנו בהן שינוי יחיד.

כמובן שהמודעות שזכו למספר ההקלקות הרב ביותר הן אלו שנשאיר ואת אלו שהמירו פחות נסגור.


דוגמא נוספת, באטסי, ניקח פריט קיים, נעתיק אותו , ממש שיכפול, נשנה את התמונה הראשית ונבדוק בסטטיסטיקות מה סגנון הצילום שמשך יותר הקלקות.

ממליץ לחזור על הניסוי עם כמה פריטים בעלי אותו סגנון צילום.


דוגמא נוספת, היא להשאיר הפעם את הצילום אך להחליף את הטקסט. זאת אומרת, לבחון את תגובת הקהל ותגובת מנוע החיפוש לטקסטים.

אפשרות נוספת היא להפעיל קמפיין לכמה ימים ולבחון האם בעקבות הקמפיין הגיעה תנועה נוספת לחנות בהשוואה לתקופה המקבילה בה לא הרצנו קמפיין.


הניסוי הפשוט הזה שבסיסו הוא שינוי יחיד יוכל בהחלט לכוון אותנו לקחת החלטות ניהוליות ושיווקיות על החנות שלנו.

חשוב לא לערוך במקביל כמה ניסויים עם משתנים שונים כדי שנוכל להבין מה הביא לשינוי.

מוזמנות ומוזמנים לחלוק תובנות בנושא

לירן

לינק להרשמה לקורס אטסי

#תפעולאטסי #קורסאטסיבמחשב #קורסאטסי #לירן #קידוםבאטסי #abtesting

16 צפיות
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
עקבו אחרינו: 
כל הזכויות שמורות ללירן וויס, מנכ"ל edealer