Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page
  • תמונת הסופר/ת: לירן וויס
    לירן וויס
  • 24 באפר׳ 2017
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 10 באוג׳ 2019



נתחיל בזה שאין לנו זמן. אף פעם. ובכל זאת, שעושים משהו שסוחף אותנו, שאנחנו מרוכזים בו, שאנחנו חיות אותו אז הזמן הוא לא עניין. כמה פעמים מצאת את עצמך בסטודיו והשעה היתה 2:30 לפנות בוקר? וזה היה נפלא? אז תתחילו לאהוב את העסק שלכן, תתאהבו בו, מכל הלב. To do list אז הנה רשימת פעילויות, ככלל , הייתי מציע לבנות לך תכנית עבודה שנתית, רבעונית, חודשית ויומית.לתקצב ברמה השנתית פרסום ממומן באפיקים שונים, חלקם לאטסי, חלקם לסטודיו ולחנות הפיזית עם יש. נניח: להעלות עד סוף השנה 250 פריטים, להשקיע בפרסום ממומן 1000$ לשנה הקרובה, 70% בקידום בתוך אטסי ו30% בהקפצת פריטים. תקציב צילום כלשהו , לכלול בתוכו את הצלם, הסט, הדוגמנית, ימי עבודה. להחליט מה לעשות בכל רבעון, ביחוד עם יש פריטים עונתיים ופריטים שקשורים לחגים ולתקופת החתונות - רצוי להשקיע בתקופות אלו יותר בפרסום. אחר הטבלה הזאת אפשר לפרוט לחודשים. ואת החודשים לימים. ברור שבדרך יהיו שינויים, עצם התכנון עצמו יעלה רעיונות חדשים. הכי כיף לדעת ולהבין שעוד רגע פסח ואני מוכנה עם צלחות לחג כי תכננתי זאת, נכון הדבר גם לגבי קולקציות אופנה , בטח ובטח אם מתכננים למכור בהולסייל לחנויות או לקניינים. קוראים לזה אבני דרך או בלעז mile stones


אלו ארועים שצפוים לנו השנה . בואו נרד לרמה היומית, מה עושים כל יום בחנות שלנו. 1. לבדוק סטטיסטיקות, לא רק מספרים, אלא ביטויים, מה הלקוחות מקלידות. לבדוק מהיכן הגיעה הלקוחה בעולם. לבדוק מביכן מגיעה התנועה, האם מאטסי? האם מהפייסבוק? האם מפינטרסט? מה שעובד יש לחזק. 2. העלאת פריטים לאטסי. כן, לצלם ולהעלות מספר פריטים. 3. להכנס לפינטרסט (לא להתפתות לגלוש שם שעתיים) ולהתחיל לנעוץ, לפתוח לוח מעניין חדש, של צבע, של אירוע, של עונה ולנעוץ אליו פריטים שלך וגם פריטים משלימים. לנעוץ פריטים מהחנות ללוחות משותפים בפינטרסט.(דרך האתר. Pingroupie.com אפשר למצוא רשימה של לוחות משותפים) 3. זמן לאינסטגרם, חיזוק המותג, האשטגים כיפים 4. לעבוד עם הshop update של אטסי ומשם להעלות ללוחות בפינטרסט , לפייסבוק ולשאר הרשתות 5. לקחת פריט אחד ולשפץ אותו. להוסיף לו כתיבה שיווקית, לבחון תגיות אצל המתחרות ובאתרי מילות המפתח. 6. לקחת פריט אחד, לשכםל אותו ולהחליף לו את התמונה הראשית לאחרת ולבחון בהמשך על איזה מהתמונות מקליקים יותר. 7. להציץ באטסי ולראות פריטים שעליהם היית רוצה להקליק, לשאול את עצמך למה? מה משך אותך? יש ברמה השבועית צורך לבדוק מה נעשה בקמפיינים שלי, האם פעילים. הרמה היומית לא מספקת. יש עוד המון דברים לעשות, הכתוב מעלה הוא עמוד השדרה של העסק האינטרנטי שלך, עליו לעבור כחוט השני בין שאר הפעילויות שלך. אפשר למכור באינטרנט, אפשר שזו תניה ההכנסה העיקרית, אפשר שזו תהיה השלמת הכנסה ואפשר שנרצה למכור מידי פעם בשביל החוויה. איפה את רואה את עצמך על הסקאלה?

מוזמנות ומוזמנים להוסיף רעיונות

לירן

 
 
 
  • תמונת הסופר/ת: לירן וויס
    לירן וויס
  • 23 בפבר׳ 2016
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 10 באוג׳ 2019



Handmade @ amazon

נכון להיום זירת המסחר הגדולה בעולם לעיצוב ואומנות היא ללא ספק etsy.com

האתר זוכה לכניסות רבות מאוד ויש לו מעל 20 מליון משתמשים רשומים ומעל למיליון בעלי חנויות פעילות.

מעצבות רבות מעדיפות ומצליחות למכור באטסי הרבה יותר מאשר בזירות מסחק מקבילות כמו איביי מהסיבה הפשוטה שאטסי היא זירה ממוקדת שמכוונת לקהל יעד מדויק לעומת איביי שניתן לקנות ולמכור בו כמעט הכל.

מכיוון שאטסי אתר מכירות פעיל כל כך ומושך אליו לקוחות רבים – מגיעים אליו גם סוחרים רבים כך שהתחרות הולכת וגוברת

מעצבות שכבר מוכרות באטסי ומחפשות לעצמן ערוצי מכירה נוספים מוצאות עצמן פותחות חנויות באתרים עם תנועה דלה שלא ממירה למכירות

לכן, עדיף לגשת למקומות בהם קיים פוטנציאל המכירות הגבוה ביותר

אם נעיף מבט על זירות המכירה למעצבות בארץ נראה שמות כמו שופינג לאישה, מרמלדה הוםפרו ועוד נגלה שמרמלדה היא הזירה החזקה ביותר- הסיבה- חיפוש פשוט בגוגל על מילים כמו חולצת ערב, עגיל זהב , שמיכת טלאים וכו' יציגו את מרמלדה בדף הראשי וכאן יתרונם העיקרי.

לגבי זירות מכירה בח"ול – בסוף 2015 הודיעה ענקית המסחר אמזון על פתיחת איזור מכירה לאומנות ועיצוב באתר אמזון שייקרא Handmade @ amazon

ובעצם קראה תיגר על אטסי. יש לציין שאמזון היא זירת המכירות הגדולה בעולם עם מעל ל2.2 מליון כניסות בדצבמר 2015 כמו כן לאמזון יש קהל קונים נאמן וברובו המוחלט אמריקאי.

תהליך ההרשמה ל Handmade @ amazon מצריך הרשמה ומילוי טפסים ורק לאחר שצוות הבדיקה של אמזון עובר על פרטי הבקשה ומחליט לאפשר לנו למכור- ניתן לפתוח חנות אומן משלנו.

כרגע יש ב Handmade @ amazon כמה אלפים בודדים של מוכרים (לעומת אטסי מעל מליון )

מה שנותן לנו יתרון אדיר כמוכרים, התחרות כרגע קלה, אנו נהיה הראשונים ונצבור מוניטין ,ניסיון ומשובים מהלקוחות .

האתר פועל באופן שונה מעט מאטסי, הן בדרכי החיפוש, הן באפשרויות הקידום, בדרך העלאת הפריטים ובהרשמה עצמה ובכל זאת – שווה את המאמץ.

מתוך פעילות שלי בפורומים של Handmade @ amazon ניתן לראות שכבר כיום ישנן מכירות ותנועה באתר, אך ברור שהשיא עוד לפנינו

מציע בחום לשקול להתחיל פעילות גם שם

לירן וויס


 
 
 
  • תמונת הסופר/ת: לירן וויס
    לירן וויס
  • 23 בספט׳ 2014
  • זמן קריאה 1 דקות

עודכן: 10 באוג׳ 2019


Professional Growth

אני מכין עכשיו פתק לשנה הבאה- מה אני הולך לעשות- לאן אני הולך להגיע

ומה אראה ואחווה בדרך

אני נותן נקודות ציון ריאליות וגם בומבסטיות ובונה תכנית שנתית

פתאום הדברים נהיים נהירים

פתאום יש לי קשר ישיר בין השאיפות והמטרות לפעולות היומיום שלי

כך קרה גם בשנה שעברה- סימנתי, הגעתי, שיניתי קצת בדרך

חוויתי וחוויתי- והגעתי אף לפסגות נוספות שניקרו בדרכי.

דיברתי על זה , נעזרתי בחברים והכרתי חברים חדשים לדרך

יצרתי שיתופים עם מתחרים

פירקתי שותפויות שהובילו לשומקום

הבנתי שלכל עסקה שאתה נכנס אליה- בדוק טוב טוב שהצד השני גם כן מרוויח מהעסקה- אחרת זו תהיה עסקה קיצרת טווח – חשוב להבין לעומק את האינטרס של הצד השני!!

גיליתי אומנים מכל התחומים- גם אומני מכירות וגם יוצרים מדהימים

הכרתי יזמים- עם חזון וחלום שיתגשם בקרוב

במבט לאחור- וואוו עשיתי המון.

לשנה הבאה- ההמלצה שלי לעצמי- להעלות את הרף

ללחוץ על הגז, להנות מניסיון העבר, לשכפל הצלחות ,אם מישהו אחר עשה את זה- גם אני יכול

כל אחד יכול- גם את וגם אתה

לפרטים- שאל את עצמך :-)

שנה אדירה

 
 
 
bottom of page