Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
top of page

רוצים לשמוע עוד על תוכנית הליווי שלי?

הטופס נשלח, חוזר אליך בהקדם

רוצה למכור יותר באטסי?

מה לומדים ומיישמים בליווי שלי?

1. לפצח את האלגוריתם של אטסי.
2. לדייק מילות מפתח ולהחשף ליותר לקוחות.
3. לצלם ולעצב את התמונות, המוצרים והחנות למקסימום הזמנות.
4. סודות המשלוחים, תעריפים ואיך מתמודדים עם המכס.

יחד איתי, בליווי יד ביד ניצור חנות מצליחה ומשגשגת

מה עושים אם העתיקו ממך פריט באטסי

איך מתמודדים עם העתקה באטסי?

לעיתים נפגוש את היצירה שלנו עם הצילום שלנו בחנות אחרת. איך זה קורה?

העתקה.

האם זה בסדר? לא

האם ניתן לדווח על חנות אטסי שמעתיקה ממני מוצרים? בהחלט כן.


הקלות הבלתי נסבלת של העתקות וחיקויים ביחד עם היכולות הטכנולוגיות ואפליקציות העריכה גורמות להצפה של העתקות.

נתחיל בצד החיובי- אם מעתיקים ממך- סימן שיש לך משהו טוב ביד. מציע תמיד להיות בצד היוצר ולהכין את הדבר הבא, את היצירה באה והרעיון החדשני הבא.

מעתיקנים תמיד יהיו , המרחב האינטרנטי הוא כה גדול וכמעט ואין אפשרות לעקוב ולמצוא את כל ההעתקים וגם אם נצליח היום להסיר מוצר שלנו מאתר כלשהו- אין ערובה לכך שמחר לא יצוץ אתר אחר.


ברוב זירות המסחר קל ופשוט לדווח על העתקת מוצר. אטסי מאפשרים לנו תהליך

"Report this item to Etsy"

בכל פריט נמצא הכפתור הנ"ל שמאפשרא תחילת דיווח לאטסי על בעיה בפריט.



השלב הבא הוא לבחור סיבה לדיווח

אחריו יש לקחת בחשבון שאם מדובר בהעתקה- אטסי מתייחסים לזה כמשו חמור ומזהירים אותנו מדיווח שווא ומובילים אותנו לכאן : https://www.etsy.com/legal/ip שזהו הסבר של אטסי על זכויות יוצרים.


משם נוכל להתחיל תהליך דיווח דרך הקישור הזה:


יש לקחת בחשבון שברוב המקרים אין בידך מסמך של זכויות יוצרים\ סימן רשום\ פטנט על המוצר ולכן לא בטוח שלאטסי יהיה אינטרסט להתערב בכך.


ניתן גם להכנס לקישור הנ"ל ולפנות לאטסי בפניה לשירות הלקוחות:

ההמלצה שלי עוד לפני כל פעולה מול אטסי – לעשות כמה פעולות יזומות:


1. לקחת צילומי מסך של כל ההפרות. של התמונות שהועתקו, של תאור המוצר, של הכותרות – כל העתקה שנעשתה

2. לפנות לבעל\ת החנות ולהזהיר אותה שתעדת את כל ההעתקות ואת הולכת לדווח לאטסי על כך אלא אם היא תסיר את כל הפריטים המועתקים תוך 48 שעות.

3. תכתבי שגם אי תגובה תגרום לך לדווח עליה לאטסי ולעורך הדין שלך על העתקה.

ברוב המקרים הפתרון הזה עובד נהדר- רוב המעתיקנים לא יירצו להסתבך – לא איתך ולא עם אטסי ולכן יסירו את הפריטים.

מה גם שההתכתבות בתוך אטסי מתועדת כך שאם אותה חנות תפנה לאטסי – תזכירי לה שאת פנית אליה ראשונה והיא זו שהעתיקה.


אטסי יכולים לבדוק את תאריך העלאת המוצר ועפ"י זה להבין מי העתיק ממי.

התהליך לעיתים לא נעים ואף מלחיץ אבל זה העסק שלך וזה המוניטין שלך ולכן זה בסדר גמור לעמוד על הרגליים האחוריות לשמור על חנות האטסי שלך.


אני מפריד כאן בין העתקה בוטה- כשחנות משתמשת בתמונות שלך לבין גניבת עין – שנראה לך שמישהי העתיקה ממך עיצוב- כי כל עוד לא עיגנת באופן חוקי את העיצוב- יהיה קשה מאוד להוכיח זאת




בעבר ערכתי וובינר על זכויות יוצרים באינטרנט עם עו"ד יעל קבילי

הנה ההקלטה





לסיכום, לעיתים מעתיקים מאיתנו, אם החלטנו למכור באונליין אז אנחנו חשופים לעולם כולו.

באטסי, באופן יחסי, כמות ההעתקות בין חנויות בתוך זירת המסחר היא קטנה.

יש לנו כלי דיווח ויש אפשרות לפנות לחנות המעתיקה באטסי ולבקש ממנה להסיר את הפריטים.

מנסיוני- רובן יסירו תוך שעות ספורות


***** מזמין אותך להתכונן איתנו- או בפגישה אישית, או בקורס etsy pro קורס מתקדם לחנויות שרוצות לקפוץ לשלב הבא עם ליווי שלי


שיהיו לך המון מכירות

לירן

bottom of page