לירן וויס
הקמפיין הממומן של אטסי עם מתיחת פנים etsy ads
אטסי עידכנו במעט את הקמפיין הממומן עשו לו מתיחת פנים
הנתונים מתייחסים תמיד לתקופה בה אנו בוחרים לראות את הנתונים (היום , אתמול, החודש
הבה נכיר את המושגים :
views
כמות החשיפות של המודעה הממומנת הספציפית לתקופה שבחרנו - נניח שאני מוכר טבעת - הלקוחה חיפשה טבעת יהלום- לי יש בתגיות את הביטוי 'טבעת יהלום' - אטסי החליטו להציג את הפריט שלי כמודעה ממומנת לאותה לקוחה - זו נחשבת חשיפה.
ad clicks
כמות ההקלקות על המודעה הממומנת הספציפית לתקופה שבחרנו.
click rate
היחס בין כמות הפעמים שהמודעה ממומנת שלי הופיע באטסי לבין כמות הפעמים שהלקוחות בחרו להקליק על המודעה
יחס טוב הוא מעל 1% - לדוגמא אם על כל 50 חשיפות מישהו מקליק - אז היחס יהיה 2%
orders
כמות ההזמנות שנוצרו בעקבות הקלקה על המודעה הזאת. יתכן שלקוחה גלשה באטסי, הקליקה על מודעה ממומנת שלי , משם המשיכה לחנות שלי באטסי ורכשה פריט אחר, גם במקרה כזה נראה '1' תחת הorder מכיוון שהרכישה הגיעה בעקבות המודעה הממומנת
revenue
ההכנסות שנוצרו לי בעקבות פרסום המודעה הספציפית זאת באטסי לתקופה שבחרנו
budget spent
כמה עלתה המודעה הממומנת לתקופה שבחרנו לראות את הנתונים (כל קליק על מודעה עולה סכום מסויים , על פי רוב הסכום הוא 20-40 סנט לקליק אך אין לכך התחייבות)
Return on Advertising Spend ROAS
החזר על הוצאות הפרסום- היחס בין הסכום שהוצאנו על המודעה לבין ההכנסות
לדוגמא - אם מכרתי פריט ב100$ והשקעתי 25$ על המודעה - אז ROAS הוא 4
מה נחשב החזר טוב? תלוי בפריט, בעלות היצור, במחיר. יכול להיות שמכרת טבעת ב20,000$ והשקעת בפרסום 2000$ אז היחס הוא 10 אך אולי אין לך רווחיות כלל כי עלות היצור היא 18,000$
במקרה הפוך- השקעתי 20$ ומכרתי קובץ דיגיטלי של הציור שלי ב40$ אז הROAS הוא 2 אך הרווח במחינתי מעולה כי אין לי עלות יצור על הקובץ הדיגיטלי
ads on/off
כפתור המאפשר לי לעצור פריט מלהשתתף בקמפיין הממומן או להוסיפו
מידי פעם נרצה להוציא פריטים שלא משתלמים לנו או שאין צורך שיהיו בקמפיין הממומן של אטסי
חנויות יכולות לעשות קמפיינים של 1-600$ ליום
בתחילת הדרך אטסי מאפשרים להתחיל בין 1$ ל 25$ ליום ובהמשך תוכלו להעלות סכומים
ההשקעה בפרסום הפנימי באטסי עדיפה ברוב המקרים על השקעב בפרסום חיצוני לאטסי (פייסבוק\ גוגל\ אינסטגרם\ פינטרסט) מכיוון שהלקוחות "החמים" ביור נמצאים כבר בתוך זירת המסחר
יש לקחת בחשבון שהקמפיין מצריך בדיקה מידי פעם ורענון. אטסי ממליצים בחום בתחילת הדרך לתת לקמפיין לרוץ לפחות חודש כדי שהם ילמדו את התנהגות הצרכנים - על איזה פריטים הם מעדיפים להקליק אצלכם בחנות, על אלו מילות מפתח ועוד פרמטרים נוספים.
***** מזמין אותך להתכונן איתי- או בפגישה אישית, או בקורס etsy pro קורס מתקדם לחנויות שרוצות לקפוץ לשלב הבא עם ליווי שלי
שיהיו לך המון מכירות
לירן
Comments